آموزش کامل و قدم به قدم ریاضی کلاس هشتم

۱۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

دانلود نمونه سوال فصل چهار ریاضی هشتم

نمونه سوال درس ریاضی فصل چهارم با لینک مستقیم

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید

 

 

۰۸ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۵۵ ۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
MR POURYA

فیلم آموزشی خلاصه فصل آمار و احتمالات ریاضی هشتم

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید

ادامه مطلب...
۰۵ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۳۹ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
MR POURYA

معمای قرص نان( حل شده توسط حضرت علی)

-معمای 8 قرص نان

یکی از معما های جالب و دشوار را که توسط حضرت علی (ع) حل شده است را با هم مرور می کنیم: دو مرد یکی 5 قرص نان و دیگری 3 قرص نان در سفره گذاشتند و با همدیگر شروع به خوردن آن کردند .شخص سومی پیدا شد و چون گرسنه بود و نانی به همراه نداشت با اجازه آنها در خوردن آن هشت گرده نان شرکت نمود . نان ها را سه نفری خوردند تا تمام شد مردی که از نان آن دو نفر خورده بود برای اینکه تحمیلی به صاحبان نان نشود ، 8 درهم پول به آن دو نفر داد . و سپس از آنان جدا شد و رفت . مردی که 5 نان داشت 5 درهم برداشت و 3 درهم آن را نیز به مرد دیگر داد . ولی او راضی نشد و مدعی بود که 8 درهم باید نصف شود . اختلافشان بالا گرفت و سر انجام جهت قضاوت به پیش حضرت علی ( ع ) رفتند .

حالا قبل از اینکه ادامه ماجرا که در اصل جواب و پاسخ معما را نیز در بردارد بخوانید شما معمای بالا حل کنید و بگویید که مردی که اگر عادلانه بخواهید قضاوت کنید به مردی که 5 نان داشت چند درهم می رسد ؟ و به مردی که 3 نان داشت چند درهم می رسد ؟

فکر کن عزیزم !

این یک معمای خلاقانه است !

یک معمای ریاضی

این معما بیشتر ار 1400 ساله که حل شده ها !

پاسخ معما: حضرت ابتدا از آنان خواست که بر سر یک مسئله بی اهمیت لجاجت نکنند و با هم سازش نمایند . اما آنها نپذیرفتند . حضرت علی فرمودند بایداز این 8 درهم 7 درهم را صاحب پنج گرده نان بردارد و 1 درهم را صاحب سه گرده نان ، همه حاضران تعجب کردند . حضرت فرمودند سه نفر 8 گرده نان خورده اند و یکی از آنها به عنوان یک سوم آن 8 گرده نان ، 8 درهم داده است . در نتیجه بهای تمام نان 24 ( 8*3 ) در هم می شود و در نتیجه بهای هر قرص نان 3 درهم ، آن کس که 5 گرده نان داشته ( 15=3*5 ) بهای نان او 15 درهم می شود که به اندازه 8 درهم خودش خورده و 7 درهم نیز طلبکار است و آن کس که سه گرده نان داشته بهای نان او 9 درهم می شود که به اندازه 8 درهم خودش خورده و 1 درهم نیز طلب کار است . با این قضاوت اختلاف آن دو نفر از بین می رود .

۰۵ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۱۶ ۴ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
MR POURYA

فیلم آموزشی خلاصه فصل یک و دو ریاضی هشتم در 25 دقیقه!! (رایگان)

مژده به تمامی دوستان: (دانلود کاملا رایگان)

Riazi hashtom Film


مشاهده قسمت هایی از فیلم

دانلود کامل فیلم (رایگان)


۰۵ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۱۴ ۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
MR POURYA

نمونه مسئله های جالب ریاضی برای کلاس هشتم


سلام به همه بازدیدکنندگان سایت ریاضیات هشتم همونطور که میدونید در کتاب ریاضی کلاس هشتم اکثر مسائل ریاضی ساده هست و اعصاب خورد کن ولی ما امروز چند مسئله جالب ریاضی رو براتون گذاشتیم که با یه کم وقت و فکر میشه اون ها رو به راحتی حل کرد پس همین الان اونها رو دانلود کنید برای دانلود به ادامه مطلب بروید.

ادامه مطلب...
۰۵ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۰۱ ۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
MR POURYA

نمونه سوال امتحان ریاضی برای تیزهوشان


برای دانلود نمونه سوال امتحان نوبت دوم ریاضی برای تیزهوشان از سایت ریاضیات هشتم به ادامه مطلب بروید 

ادامه مطلب...
۰۵ خرداد ۹۴ ، ۰۹:۵۱ ۳۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
MR POURYA

درگذشت نابغه ریاضی John Nash (جان نش)

hn F. Nash Jr. and Louis Nirenberg receives the 2015 Abel Prize from His Majesty King Harald V. Photo: NTB/Scanpix


جان نش، برنده جایزه نوبل ریاضی که فیلم یک ذهن زیبا (A Beautiful Mind) الهام گرفته از زندگی‌اش بود، با همسرش آلیشا در تصادف تاکسی در نیوجرسی در روز شنبه 23 می 2015 کشته شدند.

نش 86 ساله ریاضیدان ارشد در دانشگاه پرینستون در نیوجرسی بود. او و آلیشا 82 ساله در بزرگراه نیوجرسی  بودند که راننده تاکسی کنترل اتومبیل را از دست داد و زن و شوهر از خودرو پرتاب شدند و متاسفانه جانشان را از دست دادند.

گریزر تهیه کننده فیلم ذهن زیبا در سال ۲۰۰۱، فیلمی که برنده جایزه اسکار شد، پایان زندگی این زوج وفادار را تراژیک خواند. او در عین حال گفت این رویداد نشان می‌دهد که چطور این دو همه لحظه‌های زندگی‌شان با هم بودند. راسل کرو بازیگر نقش ریاضی‌دان در این فیلم بلافاصه پس از انتشار این خبر از این رویداد ابراز تاسف کرد.

جان فوربز نش جونیور John Forbes Nash  زاده ۱۳ ژوئن ۱۹۲۸ ریاضی‌دان نابغه و برجستهٔ آمریکایی و برنده جایزه نوبل اقتصاد بود که در سنین جوانی به بیماری روان‌گسیختگی (اسکیزوفرنی) از نوع پارانوئید مبتلا شد. او در تکامل نظریهٔ بازی‌ها، هندسه دیفرانسیل و معادلات دیفرانسیل جزئی نقش بسیار مؤثری داشت و به خاطر تلاش‌هایش در این زمینه، در سال ۱۹۹۴ به همراه راینهارد سیلتن (Reinhard Selten) و جان هارسانی (John Harsanyi) برندهٔ جایزهٔ نوبل اقتصاد شد. تئوری‌های او در اقتصاد، محاسبات، زیست‌شناسی، هوش مصنوعی، حسابداری، سیاست و نظریه‌های نظامی استفاده می‌شود.

او در سال ۱۹۹۹ از دانشگاه کارنگی ملون، دکترای افتخاری علوم و تکنولوژی دریافت نمود. او همچنین در سال ۲۰۰۳ از دانشگاه فدریکوی دوم ناپل (ایتالیا) دکترای افتخاری اقتصاد و در سال ۲۰۰۷، از دانشگاه آنتورپ (بلژیک) دکترای افتخاری دیگری در همین رشته (اقتصاد) دریافت داشت. او یکی از معروف‌ترین استادان ریاضیات دانشگاه پرینستون بود.

فیلم یک ذهن زیبا با بازی راسل کرو و کارگردانی ران هوارد دربارهٔ زندگی او ساخته شده‌ است و همچنین مستند جنون درخشان که نگاه دقیق‌تر و وفادارتری به زندگی او داشته ‌است.

جان نش یک هفته پیش از مرگ به همراه لوییس نیرنبرگ که سال‌ها با هم کار کرده بودند به نروژ سفر کرده بود تاجایزه آبل را از هارالد پنجم، پادشاه نروژ دریافت کند. آنها در روز حادثه از نروژ به آمریکا بازگشته بودند.

hn F. Nash Jr. and Louis Nirenberg receives the 2015 Abel Prize from His Majesty King Harald V. Photo: NTB/Scanpix

 

جان نش و لوییس نیرنبرگ در مراسمی جایزه آبل از پادشاه هارالد پنجم  در اسلو در 19 می 2015 دریافت کردند. دو ریاضیدانان آمریکایی این جایزه را درسهم  قابل توجه وتاثیرگذارشان درنظریه معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی غیر خطی و کاربرد آن به تجزیه و تحلیل هندسی دریافت کردند
۰۵ خرداد ۹۴ ، ۰۹:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
MR POURYA

دانلود اموزش تمام فصل های ریاضی هشتم به صورت پاورپوینت


سلام اینم اموزش تمام فصل های ریاضی هشتم به صورت پاورپوینت برای دانلود به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب...
۰۴ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۶ ۱۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
MR POURYA

دانلود گام به گام ریاضی هشتم


سلام امروز از چند جای اینترنت گام به گام های کلاس هشتم مخصوص درس ریاضی رو پیدا کردم و گذاشتم .

امیدوارم از روی گام به گام رو نویسی نکنید و هرجا از ریاضی رو که بلد نبودید برید سراغش.


برای دانلود به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب...
۰۴ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۱ ۱۳۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
MR POURYA

آموزش رسم چند ضلعی های منتظم بدون استفاده از نقاله


سلام اینم آموزش رسم چند ضلعی های منتظم بدون استفاده از نقاله که در صورت یک عکس متحرک براتون گذاشتم برای دیدن اموزش به ادامه مطلب بروید

ادامه مطلب...
۰۴ خرداد ۹۴ ، ۱۰:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
MR POURYA